ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΊΡΩΣΗΣ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ 25/6/2020
Κυρίες και κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι,
Έστω και με αρκετή καθυστέρηση, να υπενθυμίσουμε εδώ ότι η Λαϊκή Συσπείρωση ζητάει οργανωμένη συζήτηση και σχεδιασμό για το θέμα αυτό πάνω από 1,5 χρόνο τώρα, συζητάμε σήμερα για το εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
Πριν τοποθετηθούμε επί των χειρισμών της δημοτικής αρχής και την «λύση» που προσπαθεί να δώσει «στο παρά 5», στο πρόβλημα της στέγης των νηπιαγωγείων, επιτρέψτε μας να παραθέσουμε τους λόγους για τους οποίους ως Λαϊκή Συσπείρωση και ως ΚΚΕ, συμφωνούμε μεν επί της αρχής με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, διαφωνούμε δε με τους όρους που εφαρμόζεται και θα εφαρμοστεί και στο δήμο μας.
Συμφωνούμε πολύ απλά, γιατί το παιδί, από τη βρεφική ηλικία μέχρι τη νηπιακή, περνώντας το κατώφλι είτε του παιδικού σταθμού είτε του νηπιαγωγείου και ολοκληρώνοντας μια χρονιά φοίτησης, είναι ένα «άλλο» παιδί, που έχει διανύσει μια τεράστια απόσταση στην ανάπτυξή του και έχει βάλει τα θεμέλια για την παραπέρα εξέλιξή του.
Έτσι, λοιπόν, χωρίς καθόλου να παραγνωρίζουμε ή να υποτιμούμε την αποστολή και τον χαρακτήρα των επόμενων σχολικών βαθμίδων, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι κατά την προσχολική ηλικία τα παιδιά κατακτούν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που είναι αναγκαία για να ανταποκριθούν στις επόμενες βαθμίδες, το σχολείο, στην ίδια τη ζωή τους.
Άλλωστε, η ίδια η διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, που είναι κρισιμότατο τμήμα της παιδικής ηλικίας, αποτελεί ένα κατεξοχήν ανθρώπινο χαρακτηριστικό.
Με τα παραπάνω, γίνεται κατανοητή η θέση που έχουμε και γιατί διεκδικούμε το δικαίωμα να μπορούν όλα τα βρέφη και τα νήπια, να πάνε στον βρεφονηπιακό σταθμό και μετά στο νηπιαγωγείο, απορρίπτοντας την επιχειρηματολογία όλων των κυβερνήσεων που μοριοδοτούν για παράδειγμα λιγότερο τους άνεργους γονείς για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, καθώς μπορούν να κρατήσουν το παιδί στο σπίτι. Αυτή είναι η λογική που βλέπει την προσχολική αγωγή, ας μας επιτραπεί η έκφραση, ως πάρκγιγκ παιδιών, και υποτιμά πλήρως την επιστημονική παιδαγωγική άποψη για την κοινωνικοποίηση και την νοητική ανάπτυξη των βρεφών και των νηπίων, μέσα από την διαδικασία της προσχολικής αγωγής.
Φυσικά, εδώ πρέπει να αναφέρουμε, ότι δομές Προσχολικής Αγωγής, σύγχρονες και με όλες τις απαραίτητες δομές υπάρχουν και σήμερα, αλλά τις χαίρονται αυτοί που τα έχουν. Στον αντίποδα αυτής της πολυτέλειας ζουν οι πολλοί.
Δυστυχώς, η κρατική μέριμνα για όλο το φάσμα της προσχολικής ηλικίας, από τη στιγμή που το παιδί γεννιέται μέχρι και την είσοδό του στο σχολείο, είναι πολύ πίσω από τις υπάρχουσες ανάγκες.
Γι’ αυτό ακριβώς είναι τεράστιες οι ευθύνες τόσο τη προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισε και εν μέρει εφάρμοσε την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, χωρίς ποτέ να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για κατάλληλες κτιριακές υποδομές, για νηπιαγωγούς, για το σύνολο του απαραίτητου μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, αλλά και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ η οποία συνεχίζει ακριβώς από εκεί που το άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Εξάλλου, το κράτος έχει συνέχεια, ειδικά όσον αφορά την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Όχι μόνο λοιπόν δεν υπήρξε μέριμνα αυτά τα χρόνια, με ευθύνη του κράτους και του Υπουργείου Παιδείας, για την ανέγερση νέων Νηπιαγωγείων ώστε να καλυφτούν όλες οι ανάγκες και για τις αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων (παιδαγωγικού, ειδικού παιδαγωγικού, βοηθητικού), απεναντίας θεσμοθετήθηκαν μέτρα που προεξοφλούσαν τους δυσμενείς όρους υλοποίησης του μέτρου.
Για παράδειγμα, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με το νόμο 4610/2019 δόθηκε η δυνατότητα, κατά παρέκκλιση προηγούμενων ρυθμίσεων, για μαζική τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών παντού, ακόμα και σε αυλές σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Προκρίθηκαν απαράδεκτες λύσεις, ακατάλληλοι χώροι όπως αίθουσες εκδηλώσεων σε σχολεία, βιβλιοθήκες και ό,τι άλλο μπορούσε να επιστρατευτεί σε βάρος τόσο της προσχολικής, όσο και εν γένει της σχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, του μαθητικού πληθυσμού και όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης.
Αυτές ακριβώς τις «λύσεις», έρχεται να εφαρμόσει σήμερα και η Δημοτική Αρχή, προσπαθώντας να πείσει ότι καμία ευθύνη δεν της αναλογεί. Δεν συμφωνούμε. Και δεν συμφωνούμε γιατί πάνω από 1,5 χρόνο τώρα έχουμε θέσει το ζήτημα να υπάρξει αντίστοιχος σχεδιασμός από τον Δήμο και διεκδίκηση πόρων από το κράτος, ξανά και ξανά.
Χαρακτηριστικά, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, η Λαϊκή Συσπείρωση κατέθεσε 4 σχετικές ερωτήσεις προς την Δημοτική Αρχή για το θέμα αυτό, με την τελευταία να λαμβάνει χώρα την 18η Μαΐου, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Εκεί ο κ. Δήμαρχος, ούτε λίγο ούτε πολύ, επιβεβαίωσε ότι δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο γιατί πίστευε ότι το μέτρο θα αναβληθεί εκ νέου για την επόμενη χρονιά.
Έρχεται λοιπόν η δημοτική αρχή σήμερα, πατώντας στα αντιλαϊκά νομοθετήματα των αστικών κυβερνήσεων, να στοιβάξει τα νήπια όπως όπως, όπου βρει. Χαρακτηριστική η ρύθμιση στο τελευταίο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, «αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως» το ονόμασαν εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές, και αυξάνει τα τμήματα διδασκαλίας σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Όπως δήλωσε στη συζήτηση και ο αρμόδιος υφυπουργός, «η συγκεκριμένη ρύθμιση θα δώσει ανάσα στη δίχρονη προσχολική αγωγή».
(Επίσης σε ό,τι αφορά τα Νηπιαγωγεία ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές, που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής, αφού σε ηλικίες που τα παιδιά δεν γνωρίζουν ακόμα τη μητρική τους γλώσσα εισάγονται τα Αγγλικά και η Πληροφορική, την ίδια στιγμή που δεν παίρνουν καν μέτρα για ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, ενώ δεν συζητούν την ενίσχυση των Νηπιαγωγείων με όλο το απαραίτητο προσωπικό (τραπεζοκόμους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.).
Για εμάς είναι ανάγκη και όχι πολυτέλεια να υπάρχουν ολιγάριθμα τμήματα. Για να μπορέσει ο παιδαγωγός, είτε ο νηπιαγωγός είτε ο δάσκαλος, να αφουγκραστεί τις ατομικές ανάγκες, να έχει καθαρή εικόνα των ρυθμών προσαρμογής και εξέλιξης των παιδιών, της δυναμικής που συνθέτει η τάξη και να μπορέσει να υλοποιήσει τον γενικό σχεδιασμό.
Για εμάς είναι ανάγκη και όχι πολυτέλεια να υπάρχουν χώροι που θα ανταποκρίνονται στις σωματικές αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών.
Με την πρόταση της διοίκησης το πρόβλημα θα είναι διπλό : τόσο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και τους νηπιαγωγούς που θα στεγαστούν σε εγκαταστάσεις ακατάλληλες για τις ανάγκες τους, όσο και για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των δημοτικών, όπου θα τους αφαιρεθούν αίθουσες και χώροι που σε καμία περίπτωση δεν περισσεύουν.
Από αυτή τη σκοπιά, για εμάς είναι απαράδεκτη η πολιτική υποβάθμισης και υποχρηματοδότησης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες, που ακολουθούν και η τωρινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις από τη μία, από την άλλη για την κατάσταση που συζητάμε σήμερα, έχει μεγάλη ευθύνη και η δημοτική αρχή, που δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά καθόλου το ζήτημα αυτό μέχρι τελευταίας στιγμής και προσπαθεί τώρα να «κουκουλώσει» το ζήτημα. Και φυσικά έχουν μεγάλη ευθύνη και όλες οι δημοτικές αρχές και δημοτικές παρατάξεις που έχουν στηρίξει διαχρονικά τις εκάστοτε κυβερνητικές επιλογές για την παράδοση κρατικών υποχρεώσεων στους Δήμους. Θυμίζουμε, ότι κάποτε οι παιδικοί σταθμοί ήταν υπό την ευθύνη του κράτους και τώρα είναι στους Δήμους με τροφεία, ενώ υπάρχει και η κατεύθυνση από μερίδα της ΚΕΔΕ που ζητάει να περάσουν και τα νηπιαγωγεία στην ευθύνη των Δήμων.
Με αυτές τις σκέψεις, ζητάμε και καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να διεκδικήσουν από κυβέρνηση, υπουργείο και δημοτική αρχή :
- Την 1η Σεπτέμβρη να έχουν διασφαλιστεί όλες οι προϋποθέσεις, για την έναρξη της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής στο Δήμο Γαλατσίου, χωρίς αναβολή και χωρίς επιβάρυνση των Δημοτικών Σχολείων. Άρα, άμεσα να μισθωθούν χώροι και να διαμορφωθούν κατάλληλα και την ίδια στιγμή να καταρτιστεί σχέδιο, ώστε την επόμενη χρονιά να μην αντιμετωπίζουμε το ίδιο ζήτημα.
- Να διεκδικήσει ο Δήμος από το Υπουργείο και την κυβέρνηση να χρηματοδοτηθεί γενναία η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής ώστε να ισχύσει καθολικά, με αναβαθμισμένους και σύγχρονους όρους και να σχεδιαστεί ολοκληρωμένα, με κρατική χρηματοδότηση η ανέγερση νέων σύγχρονων, ασφαλών νηπιαγωγείων, με όλους τους απαιτούμενους χώρους, υποδομές και μέσα. Που για το δήμο μας σημαίνει άμεσα να ξεκινήσει η οικοδόμηση του νέου νηπιαγωγείου στην Έρσης.
- Να διεκδικήσει ο Δήμος από το Υπουργείο και την κυβέρνηση να προσληφθεί όλο το μόνιμο, αναγκαίο προσωπικό (παιδαγωγικό, ειδικό παιδαγωγικό, βοηθητικό, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας), ώστε η παιδαγωγική λειτουργία να υπηρετείται ολόπλευρα από το ανάλογο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Από όλα τα παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι η Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζει την εισήγηση της Διοίκησης και καλεί το Δημοτικό Συμβούλιο να πράξει το ίδιο και έστω και τώρα να γίνει προσπάθεια να δοθεί ουσιαστική λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς που ξεκινάει σε 2 μήνες.
Σας ευχαριστούμε
Πηγή: https://bit.ly/31R23xR